גישות סוציולוגיות

  1. הסבירו מהו תיוג ומהן הנחות היסוד של הגישה.

  2. הציגו את חמשת שלבי התיוג והדגימו אותם על המתואר בקטע.

  3. הציגו את תהליך הפיכתן של הנערות לזונות-עברייניות על פי המאמר והסבירו את הקשר של התהליך לגישת התיוג

  4. הסבירו בעזרת תיאורית הפעולות השגרתיות את שלושת המשתנים התורמים לקלות בה מבצעים העבריינים בכתבה את עבירותיהם.

  5. הסבירו בעזרת תיאוריית הפעולות השגרתיות כיצד ניתן למנוע/לצמצם מקרי עבריינות. 

  6. הציגו על פי הירשי שני מנגנונים שיכלו לעזור למנוע מהנערים להידרדר לעבריינות/להפוך לקורבנות.

  7. הציגו שני עקרונות של תיאוריית ה"חלונות השבורים" ובאמצעותם הדגימו את המתואר בכתבה. 

  8. הציעו למשטרה שיטות לצמצום פשיעה באמצעות עקרונות תיאוריית "החלונות השבורים".

  9. הציגו את שתי הנחות היסוד של הגישות האקולוגיות-אסכולת שיקגו. הדגימו באמצעותם את המתואר בכתבה. 

  10. מהי מדיניות האכיפה שנגזרה מגישת החלונות השבורים? הסבר כיצד יושמה בניו יורק של שנות ה-90.

לוגותרפיה

  1. מהי מטרתה של הלוגותרפיה? 

  2. כיצד ניתן לשקם באמצעותה עבריינים? 

  3. מהם שלושת העקרונות של הלוגותרפיה? 

  4. מהו הגורם לעבריינות על פי הלוגותרפיה? 

  5. מהו סינדרום הריק הקיומי? 

  6. מהו ה"יש השלילי"? 

  7. כיצד ניתן ליישם את עקרונות הלוגותרפיה בשיקום עבריינים? 



שינוי אחרון: יום ראשון, 30 אוגוסט 2020, 3:26 PM