Topic outline

    • פרק 11 - מעגלי זרם חילופין

      • מטרות לימודיות

         

        1.     התלמידים יחשבו עכבה במעגלים טוריים בזרם חילופין;

        2.     התלמידים יסרטטו משולש התנגדויות במעגלים טוריים בזרם חילופין;

        3.     התלמידים יחשבו את פאזור הזרם ואת פאזורי המתח במעגלים טוריים בזרם חילופין;

        4.     התלמידים יסרטטו  משולש מתחים במעגלים טוריים בזרם חילופין;

        5.     התלמידים ימירו רשת חשמלית הפועלת בזרם חילופין לרשת שקולה בעלת שני רכיבים המחוברים בטור;

        6.     התלמידים יישמו את חוקי קירכהוף ברשתות חשמליות הפועלות בזרם חילופין;

        7.     התלמידים יקבעו את אופיה של הרשת החשמלית הכוללת נגדים, סלילים וקבלים;

        8.     התלמידים יתארו את סוגי ההספקים במעגלי זרם חילופין;

        9.     התלמידים יחשבו הספק פעיל, הספק עיוור והספק מדומה ברשתות חשמליות הפועלות בזרם חילופין;

        10. התלמידים יסרטטו משולש הספקים ברשתות חשמליות הפועלות בזרם חילופין;

        11. התלמידים יחשבו מתירות במעגלים מקביליים בזרם חילופין;

        12. התלמידים יסרטטו משולש מתירויות במעגלים מקביליים בזרם חילופין;

        13. התלמידים יחשבו את פאזורי הזרם במעגלים מקביליים בזרם חילופין;

        14. התלמידים יסרטטו  משולש זרמים במעגלים מקביליים בזרם חילופין;

        15. התלמידים ימירו רשת חשמלית הפועלת בזרם חילופין לרשת שקולה בעלת שני רכיבים המחוברים במקביל;

        16. התלמידים יגירו את גורם ההספק וחשיבותו במעגלי זרם חילופין;

        17. התלמידים יחשבו את גורם ההספק במעגלי זרם חילופין;

        18. התלמידים יחשבו את גודל הרכיב שיש לחבר למעגל כדי לשפר את גורם ההספק במעגל;

        19. התלמידים יחשבו פאזורי מתח, פאזורי זרם והספקים במעגלים מעורבים;

        20. התלמידים יישמו משפטי רשת ושיטות פתרון רשתות במעגלי זרם חילופין הכוללות מקור אנרגיה אחד ויותר;

        21. התלמידים יגדירו את התנאי להעברת הספק מרבי לעומס בעבור עומסים מסוגים שונים;

        22. התלמידים יגדירו את התנאי להעברת הספק מרבי לעומס בעבור רשתות שקולות בעלות עכבות שונות.




        •   הקודם                                                                                                                                    
        • המשך