מטרות לימודיות
1.
התלמידים יחשבו עכבה במעגלים טוריים בזרם חילופין;
2.
התלמידים יסרטטו משולש התנגדויות במעגלים טוריים בזרם
חילופין;
3.
התלמידים יחשבו את פאזור הזרם ואת פאזורי המתח במעגלים
טוריים בזרם חילופין;
4.
התלמידים יסרטטו
משולש מתחים במעגלים טוריים בזרם חילופין;
5.
התלמידים ימירו רשת חשמלית הפועלת בזרם חילופין לרשת
שקולה בעלת שני רכיבים המחוברים בטור;
6.
התלמידים יישמו את חוקי קירכהוף ברשתות חשמליות הפועלות
בזרם חילופין;
7.
התלמידים יקבעו את אופיה של הרשת החשמלית הכוללת נגדים,
סלילים וקבלים;
8.
התלמידים יתארו את סוגי ההספקים במעגלי זרם חילופין;
9.
התלמידים יחשבו הספק פעיל, הספק עיוור והספק מדומה
ברשתות חשמליות הפועלות בזרם חילופין;
10.
התלמידים יסרטטו משולש הספקים ברשתות חשמליות הפועלות
בזרם חילופין;
11.
התלמידים יחשבו מתירות במעגלים מקביליים בזרם חילופין;
12.
התלמידים יסרטטו משולש מתירויות במעגלים מקביליים בזרם
חילופין;
13.
התלמידים יחשבו את פאזורי הזרם במעגלים מקביליים בזרם
חילופין;
14.
התלמידים יסרטטו
משולש זרמים במעגלים מקביליים בזרם חילופין;
15.
התלמידים ימירו רשת חשמלית הפועלת בזרם חילופין לרשת
שקולה בעלת שני רכיבים המחוברים במקביל;
16.
התלמידים יגירו את גורם ההספק וחשיבותו במעגלי זרם
חילופין;
17.
התלמידים יחשבו את גורם ההספק במעגלי זרם חילופין;
18.
התלמידים יחשבו את גודל הרכיב שיש לחבר למעגל כדי לשפר
את גורם ההספק במעגל;
19.
התלמידים יחשבו פאזורי מתח, פאזורי זרם והספקים במעגלים
מעורבים;
20.
התלמידים יישמו משפטי רשת ושיטות פתרון רשתות במעגלי
זרם חילופין הכוללות מקור אנרגיה אחד ויותר;
21.
התלמידים יגדירו את התנאי להעברת הספק מרבי לעומס בעבור
עומסים מסוגים שונים;
22.
התלמידים יגדירו את התנאי להעברת הספק מרבי לעומס בעבור
רשתות שקולות בעלות עכבות שונות.