Topic outline

    • פרק 8 - מגנטיות ואלקטרומגנטיות

      • מטרות לימודיות


        1. התלמידים יגדירו שדה מגנטי ויתארו אותו בעזרת קווי שדה מגנטיים;

        2. התלמידים יכירו את תכונותיו של המגנט;

        3. התלמידים יגדירו שטף מגנטי וצפיפות שטף מגנטי;

        4.  התלמידים יחשבו שטף מגנטי החודר משטח כלשהו;

        5. התלמידים יחשבו את הכוח המגנטי הפועל על מוליך המצוי בשדה מגנטי אחיד;

        6. התלמידים יקבעו את כיוון הכוח הפועל על מוליך נושא זרם המצוי בתוך שדה מגנטי;

        7. התלמידים יקבעו את כיוון הכוחות הפועלים על כריכה נושאת זרם המצויה בתוך שדה מגנטי;

        8. התלמידים יקבעו את כיוון הכוחות הפועלים בין שני מוליכים מקביליים נושאי זרם;

        9. התלמידים יקבעו את מגמת קווי השדה המגנטי בעבור מוליך נושא זרם;

        10. התלמידים יגדירו את חוק ביו סבר;

        11. התלמידים יישמו את חוק ביו סבר בחישוב ההשראה המגנטית במוליכים ישרים וארוכים נושאי זרם;

        12. התלמידים יחשבו את הכוחות הפועלים בין מוליכים מקביליים נושאי זרם;

        13. התלמידים יישמו את חוק ביו סבר בחישוב השראה מגנטית במרכזה של כריכה מעגלית נושאת זרם;

        14. התלמידים יקבעו את הקטבים המגנטים בעבור סולונואיד נושא זרם;

        15. התלמידים יחשבו את ההשראה המגנטית במרכז הסולונואיד;

        16. התלמידים יגדירו את חוק אמפר;

        17. התלמידים יישמו את חוק אמפר בחישוב ההשראה המגנטית במוליכים ישרים וארוכים נושאי זרם;

        18. התלמידים יישמו את חוק אמפר בעבור טורואיד;

        19. התלמידים יחשבו את עצמת השדה המגנטי בתוך הסולונואיד בעבור חומרי תווך שונים;

        20. התלמידים יגדירו חומרים פרומגנטים, פאראמגנטים ודיאמגנטים;

        21. התלמידים יתארו עניבת חשל.

         



        •   הקודם                                                                                                                               
        • המשך