מטרות לימודיות
1. התלמידים יגדירו שדה
מגנטי ויתארו אותו בעזרת קווי שדה מגנטיים;
2. התלמידים יכירו את
תכונותיו של המגנט;
3. התלמידים יגדירו שטף
מגנטי וצפיפות שטף מגנטי;
4. התלמידים יחשבו שטף
מגנטי החודר משטח כלשהו;
5. התלמידים יחשבו את הכוח
המגנטי הפועל על מוליך המצוי בשדה מגנטי אחיד;
6. התלמידים יקבעו את
כיוון הכוח הפועל על מוליך נושא זרם המצוי בתוך שדה מגנטי;
7. התלמידים יקבעו את
כיוון הכוחות הפועלים על כריכה נושאת זרם המצויה בתוך שדה מגנטי;
8. התלמידים יקבעו את
כיוון הכוחות הפועלים בין שני מוליכים מקביליים נושאי זרם;
9. התלמידים יקבעו את מגמת
קווי השדה המגנטי בעבור מוליך נושא זרם;
10. התלמידים יגדירו את חוק ביו סבר;
11. התלמידים יישמו את חוק ביו סבר בחישוב ההשראה המגנטית במוליכים
ישרים וארוכים נושאי זרם;
12. התלמידים יחשבו את הכוחות הפועלים בין מוליכים מקביליים נושאי זרם;
13. התלמידים יישמו את חוק ביו סבר בחישוב השראה מגנטית במרכזה של
כריכה מעגלית נושאת זרם;
14. התלמידים יקבעו את הקטבים המגנטים בעבור סולונואיד נושא זרם;
15. התלמידים יחשבו את ההשראה המגנטית במרכז הסולונואיד;
16. התלמידים יגדירו את חוק אמפר;
17. התלמידים יישמו את חוק אמפר בחישוב ההשראה המגנטית במוליכים ישרים
וארוכים נושאי זרם;
18. התלמידים יישמו את חוק אמפר בעבור טורואיד;
19. התלמידים יחשבו את עצמת השדה המגנטי בתוך הסולונואיד בעבור חומרי
תווך שונים;
20. התלמידים יגדירו חומרים פרומגנטים, פאראמגנטים ודיאמגנטים;
21. התלמידים יתארו עניבת חשל.