Topic outline

    • פרק 7 - אלקטרוסטאטיקה וקיבול

      •       מטרות לימודיות


        1.     התלמידים יגדירו את חוק קולון;

        2.     התלמידים יישמו את חוק קולון בחישוב כוחות הפועלים בין מטענים חשמליים נקודתיים;

        3.     התלמידים יגדירו שדה חשמלי;

        4.     התלמידים יחשבו שדה חשמלי הנוצר על ידי מטענים חשמליים נקודתיים;

        5.     התלמידים יתארו את קווי השדה החשמלי הנוצר על ידי מטענים חשמליים נקודתיים;

        6.     התלמידים יגדירו פוטנציאל חשמלי;

        7.     התלמידים יחשבו פוטנציאל חשמלי הנוצר על ידי מטענים חשמליים נקודתיים;

        8.     התלמידים יחשבו הפרש פוטנציאלים;

        9.     התלמידים יגדירו קבל ויכירו את מבנהו הפנימי של הקבל;

        10.   התלמידים יתארו את תופעת ההשראה האלקטרוסטטית;

        11.   התלמידים יחשבו קיבול של קבל לוחות, קבל גלילי וקבל כדורי;

        12.   התלמידים יחשבו את עצמת השדה החשמלי בין עוגני הקבל;

        13.   התלמידים יתארו את הגורמים המשפיעים על קיבול הקבל;

        14.   התלמידים יגדירו את חוק גאוס;

        15.   התלמידים יגדירו שטף חשמלי;

        16.   התלמידים יכירו סוגים שונים של קבלים;

        17.   התלמידים יגדירו חוזק דיאלקטרי ומתח פריצה של קבל;

        18.   התלמידים יחשבו מטענים, מתחים ואנרגיות במעגל זרם ישר הכוללים קבלים  המחוברים בצורות שונות: טורי, מקבילי ומעורב;

        19.   התלמידים יכירו את הקשר המתמטי בין המתח לזרם בקבל;

        20.   התלמידים יישמו את הקשר המתמטי בקבל בפתרון של רשתות חשמליות;

        21.   התלמידים יתארו את תהליך טעינת הקבל ופריקתו במעגלים חשמליים הכוללים מקור מתח ישר;

        22.   התלמידים יגדירו קבוע זמן;

        23.   התלמידים יישמו את משוואת הדפקים ברשתות חשמליות בזרם ישר המצויות בתופעות המעבר וכוללות נגדים וקבלים;

        24.   התלמידים ינתחו אופיינים של טעינת קבל ופריקתו;

        25.   התלמידים יפתרו רשתות חשמליות בזרם ישר המצויות במצב המתמיד וכוללות קבלים ונגדים;

        26.   התלמידים יישמו את משפט תבנין במעגלי זרם ישר הכוללים נגדים וקבלים;

        27.   התלמידים יישמו את חוק שימור מטען במעגלי זרם ישר הכוללים קבלים.




        •   הקודם                                                                                                                           
        •       המשך