לחיות יזמות
-
יחידת לימוד 3: הסיפורי מאחורי הרעיון
יחידת הלימוד הסיפור מאחורי הרעיון עוסקת ביכולת של יזמים לא רק לפתח רעיונות ומוצרים, אלא גם להציג אותם בצורה משכנעת ומעוררת השראה.
במהלך היחידה, התלמידים ילמדו להשתמש בסטוריטלינג (Storytelling) כדי להדגיש את הערך המוסף של הרעיון היזמי שלהם, ולבנות פיץ' קצר וממוקד המצליח לרתק ולשכנע קהל יעד.
בנוסף, הם יעמיקו בכוחה של התקשורת הבלתי־מילולית – שפת גוף, טון דיבור והבעות פנים – ויתרגלו כיצד היא משתלבת בהצגת רעיונות ומשפיעה על מידת השכנוע של המסר.

-
שיעור 1: הסיפור מאחורי הרעיון
חדשנות פירושה מציאות פתרונות חדשים ובעלי ערך לצורך מענה על צרכים של לקוחות בצורה יצירתית. לאחר שפיתחנו מוצר חדשני, המטרה הבאה שלנו היא להציג אותו לקהל המתאים. יתכן שמדובר במשקיעים פוטנציאליים שמעוניינים להשקיע במוצר שלנו, או בלקוחות שמעוניינים לרכוש אותו. כדי להציג את המוצר באופן מוצלח, חשוב להדגיש את היתרונות הייחודיים שהמוצר מציע לקהל – את הערך המוסף שלו. אחת הדרכים היעילות לעשות זאת היא באמצעות אמנות הסיפור: storytelling.
בשיעור זה, התלמידים יכירו את ההשפעה של סיפור אשר מבליט את הערך המוסף של המוצר. בנוסף, הם יפתחו את היצירתיות וכישורי הסיפור שלהם באמצעות יצירת סיפורים חדשים.
אין בנמצא תרגום ראוי בעברית לביטוי storytelling ועל כן נקרא לו בשיעור זה ובאחרים: סטוריטלינג.

משך השיעור: 2 שיעורים, 90 דקות 
גיל: כיתות ז'-י' 
מושגים מרכזיים: סטוריטלינג (storytelling), ערך מוסף, ניתוח קהל יעד, טכניקות שיווק, מבנה סיפור, סיעור מוחות, הצגה ומשוב 
כישורי יזמות: חשיבה אבחונית, דמיון ויצירתיות, סקרנות, עבודת צוות, מיומנויות תקשורת
-
מערך שיעור 1 (יחידה 3)
-
שיעור 2: לשכנע את הלא-משוכנעים
מצגת יזמית היא מצגת תמציתית ומשכנעת על רעיון יזמי או מוצר עסקי בפני משקיעים פוטנציאליים. באנגלית מצגת זו נקראת: Pitch (פיץ'). על המצגת להיות משכנעת ולהעביר את הייחודיות והפוטנציאל להצלחה של הרעיון או המוצר. פיץ' מוצלח צריך להיות קצר ומרתק, תוך הדגשת המרכיבים העיקריים שהופכים את הרעיון או המוצר לראויים להשקעה או לאימוץ.
הבנת הפיץ' חשובה לתלמידים מכיוון שהיא תעזור להם לשפר את כישורי התקשורת שלהם, ותהווה כלי בעל ערך לפרויקטים עתידיים או יזמיים. יצירת פיץ' מאפשרת לתלמידים להביע רעיונות בצורה משכנעת, להכין מצגות מדויקות ולמשוך את תשומת לבם של אחרים, בין אם מדובר במטלות בית ספריות או בהזדמנויות עתידיות.

משך השיעור: 2 שיעורים, 90 דקות 
גיל: כיתות ז'-י' 
מושגים מרכזיים: נאום מעלית (pitch), טכניקות שכנוע, בהירות המסר, התאמת המסר לקהל היעד, הצעת ערך 
כישורי יזמות: חשיבה אבחונית, דמיון ויצירתיות, עבודת צוות, מיומנויות תקשורת
-
מערך שיעור 2 (יחידה 3)
-
שיעור 3: תקשורת בלתי-מילולית
בשיעור זה נמשיך לעבוד על שיטות ומיומנויות של פרזנטציה. הפעם נתמקד בתפקיד החיוני של תקשורת בלתי-מילולית בעת הצגת טיעונים ונאום שכנוע. תקשורת בלתי-מילולית כוללת את כל מה שהוא מעבר למילים המדוברות: שפת גוף, טון דיבור, הבעות פנים, מחוות ועוד. מרכיבים בלתי-מילוליים אלה יכולים להכריע בין הצגת טיעונים משכנעת לבין כזו חסרת מעוף.
במהלך שיעור זה התלמידים יחקרו אלמנטים אשר משפיעים על הצגת טיעוניהם כגון: עוצמת הטון, הקצב, והפסקות במהלך הדיבור. הם יתנסו בהצגת טיעונים בקבוצות וינסו לשכנע את חבריהם על ידי בניית נימוקים טובים ושימוש מיומן באלמנטים של תקשורת בלתי-מילולית.

משך השיעור: 2 שיעורים, 90 דקות 
גיל: כיתות ז'-י' 
מושגים מרכזיים: תקשורת בלתי-מילולית, אלמנטים קוליים, שפת גוף והבעות פנים, טכניקות שכנוע, משוב והערכה בונה, חשיבה ביקורתית 
כישורי יזמות: דמיון ויצירתיות, עבודת צוות, מיומנויות תקשורת
-
מערך שיעור 3 (יחידה 3)
-